středa 5. května 2010

Jarní Olomouc aneb odvezli jsme vše

V půlce dubna jsem se vydali po dlouhé době (naposledy Vánoce) do Olomouce. Zuzanka s Markem odjeli dobít baterky na týden do Francie a tak v Olomouci přibyly další tři děti a jeden pes. Aby jich tam nebylo málo, přijeli jsme - tedy až ve čtvrtek - i my. (Celkem 7 dětí a 4 psi.)

Na úvod nemohu nezmínit hru na nemocnici, kterou jsme hráli doma, hned po našem příjezdu. Každé dítě kromě Terezky bylo doktor určité specializace (sami si vybrali - Sárka - kardioložka, Kryšta - rentgenolog, Juli - oftalmolog (myslím), Niki - pediatr, Terezka - zdravotní sestra pro všechny), což všem náramně vyhovovalo. Byla jsem z nich nadšená, jelikož výborně spolupracovali a chovali se k pacientům opravdu zodpovědně. Tak komplexní péči, rychlost a ochotu byste hledali málokde. Nemocnice prošla různými proměnami a vzhledem k aktuálnímu tématu Pavlínčino těhotenství s dvojčaty, se z ní nakonec stala porodnice. Rodilo se ostošest, těhotní nakonec byli úplně všichni... Jelikož jsme byli asi kapku hluční, přišel taťka (ležel kvůli nemoci), zrušil smlouvy s pojišťovnami (či co) a milou nemocnici zavřel :-).

Jako na potvoru se zrovna v TEN čtvrtek probudila po 200 letech islandská sopka a přítomnost sopečného prachu nás v následujících dnech donutila k pokračování interiérové zábavy....
V rámci udržení dětí doma jsem tedy navrhla pečení housek. Děti byly nadšené, já zpočátku také. Po následném upřesnění pravidel, které slyšel až taťka v ložnici, se spolupráce velmi zlepšila a děti přichystali výbornou večeři. Velčáci pracovali téměř samostatně, Kryštof byl překvapivě nejlepší klasický houskař. Maláků se naštěstí ujmula mamka :-).  Fotodokumentace je pouze z výroby, jelikož potom jsem šla uložit Tobíka a než jsem se vrátila, téměř vše bylo fuč :-))

Dalším velkým okamžikem byl páteční "příchod" nového člena Ševčíkovic rodiny v podobě kapku většího auta. Děti prozkoumali opravdu vše....


Také jsem s Nikolkou a doprovodem zajeli do centra ke kadeřnici a na poštu, z čehož se stal nakonec docela pěkný výlet. Všichni byli velmi ukáznění, jen Nikolka byla v autobuse nepřeslechnutelná....






K Olomouci již tradičně patří mamčin kočárek a tolik oblíbené zalévání.

Nakonec dorazila i Zuzanka s Markem a u fotek s vínkem a sýry jsme se na chvíli mrkli do Francie.

No a co vše jsme si odvezli? V pondělí jsme odjížděli s počínajícím zánětem spojivek u Tobíka, který se tak přidal k dalším třem dětem se stejným problémem. Následně jsme zjistili a sami se přesvědčili, že tento zánět je silně infekční. Po týdnu ho měla Nikča i já, Zuzanka od svých dětí také. (To byl také jeden z důvodů, mé absence na blogu.) Tobík si také nezapomněl přibalit svůj již tradiční kašel :-(.
No, nyní jsme už zase celkem v pohodě, tak kam vyrazíme? :-))

11 komentářů:

Pavla řekl(a)...

Já jsem si nejdřív myslela, že taťka přišel do nemocnice jak pojišťovák a chtěl pojistit všechny "novorozence." Ale pak nakonec se vysvětlilo, že opravdu chtěl zrušit smlouvy s pojišťovnami...:o)))

Jo a jinak - klidně můžete k nám... ;o))) Zapojíme Vás brzy do hlídání.. A Terezka dostala v pondělí podobný zánět spojivek...:o)))

Helena řekl(a)...

Tak to je vyčerpávající popis všeho možného, co jste tady za tři dny stihli...
P.S. Když to tak čtu, vypadá to, že Terezka je ze všech nejodolnější, když to dostala až po tak dlouhé době... a pak já, já jsem "nedostala" nic...
P.S.2 Fotky výborný, Nikča úžasná, jak visí na sudu..

Eva řekl(a)...

Mami buď ráda, není to nic příjemného. Na slunci blbý, u počítače to po chvíli nejde. No paráda....
Nějaký výlet vymyslím. Možná ani nebude vadit, že tam nebudou jiné děti :-)))

Helena řekl(a)...

P.S.3 ...a nakoupila jsem další konvičky, aby měli opravdu úplně všechny děti.. malí i velcí...

Pavla řekl(a)...

Snad se nebojíš jiných dětí!!! :o)))))
Nebo snad jejich nemocí?!!;o))

Možná budu mít hodně brzy nové děti a ještě "neposkvrněné" nemocí... CO??!!!!

Anonymní řekl(a)...

Vyčerpávající :-).
Je hezké, že do dětských her zapojujete i dědu :-)).
Zuza

Helena řekl(a)...

Ale že to Evička vylíčila idylicky, viďte??

Postelec řekl(a)...

Určitě to idylka byla,navíc čím delší odstup od reálu,tak si jeden vybavi to co bylo jen a jen k smíchu.Dědu musíte více trénovat,oni ti chlapi jsou nějak málo odolní...Nikolka se právě hodí do velkého prostoru, kde nemusí tak krotit decibely svého jirešovského hlasu.

Helena řekl(a)...

Omyl!
Tady se teda krotit musela, co se decibelů týče....

Eva řekl(a)...

Ano, Nikolka je velmi hlučná,
byla krocena značně. Já jsem ale prý nejhlučnější....:-( (No pravda, že Honzík tentokrát nedorazil....)

A jinak, zánět mám zpět. Ve středu jsem byla s Nikčou na plavču a hned večer zase rudé oko :-( Je to prevít....

Helena řekl(a)...

No jo, to máš blbý, jak říká Julinka, bazénová voda a nestřežený "společný ručník" je na zánět v oku to nejhorší.....