úterý 8. března 2011

Ptačí chřipka nebo co?

Nikolka měla mít ve školce karneval.  
Téma: Pohádkové bytosti a zvířátka
Nejen od Nikolky jsme si vyslechla důrazné připomenutí, že nesmí být NIC bojového. Žádní SpiderMani, želvy Ninja, BadMani. Nic takového. (Buď chce paní učitelka přimět maminky k tvořivosti nebo je to opatření proti případnému řádění těchto super hrdinů. Jedna paní učitelka je už totiž déle nemocná...)
To by neměl pro nás být problém. Říkám si: "Letos ani nic vyrábět nebudu, máme toho doma dost.... Nikolka bude chtít jít jistě za princeznu (šaty z Vánoc nosí denně) nebo vílu (lze využít stejné šaty, jen přidáme křídla a hůlku - také máme). Pokud ne, máme přece v zásobě kočičí čepičku, dinosaura, berušku, čarodějnici, rytíře.... Neustále tvoříme nějaké převleky.

A tak jsem Nikolce předložila návrhy, za co vše by mohla jít. Popřemýšlela a odpověděla jednoznačně:
"Mami, půjdu za sýkorku..." Hotovo, tečka, konec diskuze :-). Nevadí, času dost, ještě jí to rozmluvím. Absolutně nevím, jak bych tvořila právě sýkorku???? (Tu si velmi oblíbila při návštěvě v Olomouci.....děkuji děvčátka :-))

Je den před karnevalem, Nikolka názor nezměnila. Zapínám mozkové závity a opět se přesvědčuji, že v časovém pressu jsme schopna i něco vymyslet. Hurááá, něco mě napadlo, jdeme nakoupit krepové papíry a pár peříček. Přijela babička, takže si to s Nikolkou naplno užíváme, jelikož je o Tobiáška-záškodníka postaráno. Tavná pistole je opět náš největší pomocník, zvládáme to i bez šicího stroje :-). Jednoduše, rychle... Babička se snaží vylákat děti ven a tak nabízí návštěvu cukrárny. Nikolka odmítá, i přes cukrárnu chce pomáhat.

Škrabošku tvořím sama, s kostýmem mi Nikča velmi pomohla. Stihly jsme pouze přední část a večer odcházíme s Honzíkem do kina - musíme využít vzácné hlídání. Po příchodu dodělávám zadní díl, dolaďuji detaily, chystám vše potřebné do školky. Ulehám unavená, ale velmi spokojená s našim výsledkem v 1:30.
Nikolka ve 4:00 přichází do ložnice se zimnící. Zjištuji, že dost hicuje. Měříme teplotu. 39,6°C. Paráda. Co to zase je?????

 Je jisté, že na karneval se nejde....nevadí. Hlavně ať je v pohodě. Nikolka mi v horečce líčí, jak tam teď v tělíčku lítá hrozně rychle ten poručík a organizuje likvidaci bacilů. (Ať žije seriál Byl jednou jeden život:-)). Sama mluví děsně rychle: "Víš mami, to lítá takhle rychle: Vžunk, vžunk....." Po utlumení horečky už poručík lítá jen: Vžžžžžuuuunnnnkkk, vžžžžžuuuunk.....:-)

Závěrem musím uznat, že jak se mi do toho dělání tentokrát nechtělo, nakonec jsme si to moc užila. Jsmm vděčná Nikolce za výzvu, kterou pro mě připravila. Studovala jsem i barevnost sýkorky:-). Sama bez jejího podnětu bych takovou masku nikdy nevytvořila. Masky jsou (alespoň  pro mě) fakt super tvoření. Člověk se na tom parádně vyřádí :-)))

Tady je výsledek.....

P.S. Nyní je týden poté, co jsme tvořily. Nikolka má stále teplotu, kašel, šílenou rýmu a pobolívají ji ouška.....  Tobík v tom od pátku jede solidárně také - bez oušek. Zdá se, že nemoc je téměř na ústupu, ale táhne se to.....
Nikdo mi neřekl, že sýkorky přenáší ptačí chřipku.....

14 komentářů:

Helena řekl(a)...

Ty, bláho, cože je tvoje práce?? Teda jako zaměstnání? Okamžitě ho změň a vyráběj masky, hračky, cokoliv pro děti i dospělé! Je to úžasný, nádherný, úplně opravdový!! Nemám slov...

Helena řekl(a)...

A přeju už konečně uzdravení všech, dětí i rodičů...

Anonymní řekl(a)...

Ta maska je fakt neuvěřitelná. A Tvé konstatování nemoci: no nevadí. :-) Mě by asi ve stejné situaci šlehlo :-))))

Viděla jsme naživo, krásné! Rozhodně s tím běžte někam vyhrát soutěž o nejlepší masku.

Pavla řekl(a)...

Evičko, T yjsi blázen! Kdybys mě sama nepřesvědčovaa, že to bylo jednoduché, tak neuvěřím. nicméně, co je jednoduché pro Tebe, pro mě ( a normální smrtelníky) je kámen úrazu!!!
Fakt bezva!!! A ta škaboška je naprosto totožná se sýkorkou! I kdyby měla jenomto, tak je jasný, kdo je!
Ať si jí bezme do školky až bude zdravá! Tu přece musíte užít!

Eva řekl(a)...

Jistě, že to užijeme. Minimálně škrabošku, ta vydrží. Ten oblek se asi časem dotrhá. Když si to Nikolka oblékla, došlo mi, že jsem to měla udělat všechno z látky, aby jí to vydrželo. Ale zatím to drží, tak uvidíme. Poučení pro příště.....

Mami: No je fakt, že mě to skutečně bavilo:-) Říkala jsem si, že zkusím vyrobit nějakou Benátskou škrabošku, ty se mi moooc líbí a je to i pěkná dekorace. Nebo, že bych si raději zajela pro inspiraci přímo do Benátek?

Jinak Zuzanko, to " No nevadí" se vztahovalo na ten karneval, ne na nemoc!!! Ta mě vadí... A to jsem ani nevěděla, co nás čeká..... Jak již někteří víte, v noci jeli zase na pohotovost a bolavé ouško jí píchli. Teplota zase nad 39....
Asi budeme muset vyrobit nějakého dalšího ptáka a poslat ho s nemocemi k šípku.....

A děkujeme za pochvalu :-)))

Pavla řekl(a)...

Zajeď si pro ní do Benátek! Alespoň za tuto i minulou zimu (co do nemocí) si to zasloužíš! ;o))))

Eva řekl(a)...

Myslíš před tou příští zimou, jo? :-)))

babča z Rokytnice řekl(a)...

Na žádnou další zimu nečekej, jeď, pokud to jen trochu půjde, co nejdřív. Opravdu si to za své výtvory (a nejen za ně) zasloužíš. Nemáš chvílemi pocit, že ses minula povoláním, že by ses báječně uplatnila ve výtvarničině :-)? Nemoci probírat nechci, jen držím vše, co držet lze, aby už odlétly někam daleko,do pryč. Fakt, další věc, která mě posadila na zadek! Kdysi jsem sama vyráběla pro naše kluky do školky na karnevaly různé indiány, vodníky a kocoury - sklízela jsem za to obdiv - ale to, co dokážeš Ty, to je prostě bezkonkurenční. Ještě, že nepůjdeš do práce, že zůstaneš dál na mateřské "dovolené" a že budeš mít prostor na vymýšlení a výrobu dalších kousků. Práce by Tě určitě omezovala ve výtvarném rozletu :-)))

Eva řekl(a)...

Prosím Vás ženy, už toho nechte. Zas taková věda to opravdu nebyla. Vypadá to složité, ale byla to fakt hračka.A jinak, ono je hezké vyrobit jednu masku, to má člověk na to náladu a příjemně se odreaguje, ale obávám se, že by mi brzo došly nápady.....Takže ze mě prosím nedělejte génia. Jsem jen matka na mateřské, která potřebuje také někdy relaxovat:-))))

Helena řekl(a)...

Ještě že ty větší děti neumějí tak dobře číst - poněvadž až tuto masku uvidí a až to, co teď Eva napsala si přečtou - "že to vlastně byla pro ni "hračka" ", budou určitě žadonit, ať jim vyrobí taky na jarní tábor na Borkách...

Eva řekl(a)...

Já jim něco takového vyrobím ráda taky. Na nich je, aby měli dobrý nápad. A ty starší si to jednoduše vyrobí sami...... Bez problémů....

babča z Rokytnice řekl(a)...

Prosím, prosím, prosím, až bude po tom jarním táboře na Borkách, zveřejni zde podrobnou fotodokumentaci. Asi si to ani neumíš představit, ale tohle "Řádění u Jirešů" je pro mne docela dobrý relax mezi těmi všemi výfuky, filtry a žárovkami. Krásně se u toho odreaguju a načerpám další elán do práce. Předem děkuju.

Postelec řekl(a)...

Byla jsem u zrodu masky i ptačí chřipky.Chřipka nás zasáhla všechny,mluvím o sobě,ale Míša ze Solnice vydržel.Zrod masky sýkorky byl brán velmi odpovědně.Evička nejdříve shlédla model na obrázku,pak přišel náčrtek.S Nikuš zajely pro krepáky.Já s kluky vypadla do cukrárny.Než jsme přišli z venku,přední díl masky hotov,škraboška s peříčky také.Opravdu to děvčatům odsejpalo,Nikolka usilovně mačkala lepidlo na triko a mamka dolaďovala.Jsou to naše šikovné holky!!!

Pavla řekl(a)...

Tak Evičko, teď jsem to ukazovala Sárce a ta prohlásila: "Ty, jo. To je promakaný! Takovou maminku bych taky chtěla....."
Díky!