pátek 6. května 2011

Nevadí, že nemluví....

Tak jsem byla před časem s Tobíkem na hřišti. Přišla tam maminka s holčičkou mladší než je Tobík. Proti Tobíkovi nesrovnatelně lépe mluvila. Tvořila věty a bylo jí krásně rozumět. 
Po chvilce nastala situace, kdy byla jedna z holčičkou vyhlédnutých houpaček obsazená. Ona ale na jinou nechtěla, začala se vztekat a maminka jí bez řečí táhla pryč. Když se hřištěm začalo ozývat zcela jasně a zřetelně: 
"Nech mě na pokoji", "Netahej mě za tu ruku" a jiné další "oblíbené" hlášky, jen jsme se pousmála a řekla si:
"Nevadí, že nemluví......"


Je pravda, že teď se Tobík v řeči velice zlepšil. Mluví dost, ale málokdo mu rozumí.... Musíme na tom zamakat.

Jedno z neoblíbenějších a nejčastěji používaných je:
" Já KÁÁM (sám)"
" Já ANO. Ty NE, Kouko !!!!"

4 komentáře:

babča z Rokytnice řekl(a)...

Mamko, mamko, nežeň to tak silou dopředu. Blízcí Tobíkovi rozumí a ti ostaní nemusí hned vědět, co to ten kluk vypráví. Ta svérázná slovní zásoba, respektive její výslovnost, je mnohdy jen k užitku. Představ si, že Ti chce dítě někde v obchodě jadrně vynadat za to, že mu nechceš koupit právě tu zbytečnost, na kterou se právě upnul a o kterou už za dvě minuty nebude mít žádný zájem. U těchhle drobečků není nouze o opravdu nepěkné výrazy a pojmenování svých nejbližších (kam na to ale chodí, to je ve hvězdách...), jenže jejich rozoumek ještě nebere, že to není správné, že by to vůbec neměli pouštět z pusy. Myslím, že Tě ještě budou až bolet uši, až se v tom povídání zlepší a bude mít potřebu to všechno vypovědět. Hlavně, ať je zdravý - to ostatní přijde samo.

Helena řekl(a)...

Asi bude Tobiáš po mamince... Eva začala mluvit až ve školce a do školky začala chodit skoro ve čtyřech letech...

Eva řekl(a)...

No silou to fakt neženu. Buděš mít příležitost o víkendu posoudit:-)
Srandovní je, že když nevím, co říká, snaží se to vždy vasvětlit či nažnačit jinak.
Tuhle se mě snažil říct, že chce pustit Prasátko Pepinu -díl "Dům na stromě". Pepinu jsem mu rozuměla, ale dál nic. V tom díle postaví Pepině a Tomíkovi domeček jejich děděček. Když už nevěděl, jak to má říct, zavedl mě k oknu a ukazoval k sousedům dole, kde zrovna pan truhlář(či možná děděček sousedovic dvojčat) přetvářel bývalou klec na fretku na domeček pro kluky....:-)

Postelec řekl(a)...

Já v mluvě Tobiška vidím a slyším jeho stejdu Vítka,to byl také takový svérázný projev,ale ve 4letech uměl r a ř na rozdíl od svých sourozenců,kteří tyhle poslední písmenka zvládli až těsně před školou.Je to stejně malý šikulka.